Een Koolhydraatarm Dieet Weekmenu dat jouw leven kan redden!

By | September 3, 2014

Een Koolhydraatarm Dieet Weekmenu

Ben jij op zoek naar een koolhydraatarm dieet weekmenu? Jij weet net als ik dat er rondom de werking van dit type dieet genoeg wetenschappelijk bewijs is gevonden. Dit type dieet zorgt er voor dat je afvalt, gezonder wordt, en een lagere kans hebt op allerlei ziekten. Hieronder zal ik je laten zien welke voeding je moet eten, en welke je moet vermijden. Vervolgens geef ik een voorbeeld van een heerlijk koolhydraatarm dieet weekmenu.

De basis

Eet: Vlees, eieren, vis, groenten, fruit, zaden, noten, vetten, gezonde olie(kokosolie)

Eet geen: Suiker, graan, koolzaadolie, onverzadigd vet, smaakversterkers, ‘dieet-producten’ en bewerkt voedsel.

Voedsel om te vermijden

Hieronder zal ik opsommen welk voedsel je moet vermijden. Ze staan op volgorde van belangrijkheid, te beginnen met suiker.

  • Suiker: Vruchtensappen, frisdranken, snoep, ijs, agave en nog veel meer. Suiker uit natuurlijke bronnen (zoals fruit) hoort wel bij paleo.
  • Granen en gluten: tarwe, spelt, rogge en gerst. Hier hoort brood en pasta ook bij.
  • Onverzadigde vetten: (gedeeltelijk) gehydrogeneerde olieën.
  • Plantaardige olieën: alle gerafineerde olieën, zonnebloemolie, arachideolie, rijstolie, maïsolie en soja-olie
  • Dieet en ‘Laag in vet’ Producten: Crackers, ontbijtgranen en vele zuivel producten.
  • Bewerkt voedsel: Als duidelijk is dat het voedsel bewerkt is, eet het dan niet.

Laag in koolhydraten lijst – Voedsel om te eten

  • Vlees: Bief, lam, varken, kip, hert, etc.
  • Vis: Zalm, forel, kabeljauw en vele andere vissoorten. Wild gevangen vis is het best.
  • Eieren: Eieren verrijkt met omega 3 zijn de beste keuze.
  • Groenten: Spinazie, broccoli, bloemkool, wortel en vele andere soorten.
  • Fruit: Appels, sinaasappels, peren, blauwe bessen en aardbeien.
  • Noten en zaden: Amandelen, walnoten, zonnebloemzaden etc.
  • Olieën: Kokosnootolie, olijfolie, visolie, walnootolie, avocado olie

 

Voorbeeld Koolhydraatarm Dieet Weeekmenu

Maandag

Ontbijt: Omelet, met meerdere toegevoegde groenten. Gebakken in kokosolie

Lunch: Yoghurt, blauwe bessen en een handje vol amandelen

Diner: Gerookte makreel met koolraap

Dinsdag

Ontbijt: Power smoothie

Lunch: Tonijn avocado

Diner: Worst frittata

Woensdag

Ontbijt: Feta omelet met gestoomde courgette

Lunch:  Gedroogd fruit

Diner: Een Spinazie rol

Donderdag

Ontbijt: Gebakken aubergine en courgette met ei

Lunch:  Griekse pruim en tomaat salade

Diner:  Gehakt brood

Vrijdag

Ontbijt: Frisse salade van zoete aardappel

Lunch:  Vissoep

Diner:  Thaise curry met garnalen

Zaterdag

Ontbijt: Koude vlierbessen en pruimensoep

Lunch: Rode biet carpaccio

Diner: Oesters met delicate saus

Zondag

Ontbijt: Wortel en banaan muffin

Lunch: Paleo brood met honing

Diner: Lamsrek met kruidenkorst

Koolhydraatarme Snacks

Mocht je gedurende de dag toch zin krijgen in snacks, dan heb ik hier een aantal uitstekende voorbeelden voor je.

  •  Een stuk fruit
  •  Yoghurt
  •  1 of 2 gekookte eieren
  • (Kleine) Wortels
  • Een handjevol noten/zaden
  • Overgebleven restjes van gisteren

Koolhydraatarm dieet en Paleo

Als je het Paleo dieet volgt zul je ongetwijfeld gemerkt hebben dat het in feite een koolhydraatarm dieet is. Paleo gaat verder. Bij paleo wordt namelijk een compleet andere levensstyle aangenomen. Bij een ander willekeurig koolhydraatarm dieet heb je een grotere kans om terug te vallen in oude eetgewoonten.

Ik hoop dat ik je enthousiast heb gemaakt met het koolhydraatarm dieet weekmenu in dit artikel.

Gratis Paleo E-book vol met Recepten? Klik hier

Delen is aardig!Share on Google+Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on TwitterEmail this to someone

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *